.     .Понеділок, 16.09.2024, 16:35Ви увійшли як  Гість | Група "Гості" .....                                                                                          .  
Портфоліо класного керівника Назарова О.В
Головна | Методичні рекомендації соціального педагога | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Block title
Block content
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Block title
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title

Методичні рекомендації соціального педагога

Дотримання чинного законодавства щодо захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківської опіки

Соціально-педагогічна робота та соціально-правовий захист дітей-сиріт та позбавлених батьківської опіки  здійснюється у закладах освіти відповідно до Конвенції ООН про права дитини, Сімейного кодексу України, Законів України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про попередження насильства в сім’ї», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», Положення про психологічну службу системи освіти України, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 03.05.1999 № 127 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 № 616), наказу Міністерства освіти і науки «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України» від 28.12.2006 № 864 та інших нормативних актів.

 Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» гласить: «дитина-сирота - дитина, в якої померли чи загинули батьки; діти, позбавлені   батьківського   піклування,  -  діти,  які залишилися без піклування батьків  у  зв'язку  з  позбавленням  їх батьківських   прав,    відібранням   у   батьків  без  позбавлення батьківських  прав,   визнанням  батьків  безвісно  відсутніми  або недієздатними,   оголошенням їх померлими,  відбуванням покарання в місцях позбавлення волі та  перебуванням  їх  під  вартою  на  час слідства,   розшуком  їх  органами  внутрішніх справ,  пов'язаним з ухиленням від сплати аліментів та відсутністю  відомостей  про  їх місцезнаходження,  тривалою  хворобою батьків,  яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські  обов'язки,  а  також  підкинуті  діти, батьки  яких  невідомі,  діти,  від  яких  відмовилися батьки,  та безпритульні діти.

Для надання якісних послуг щодо захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в закладі освіти рекомендується працювати з усіма учасниками навчально-виховного процесу за наступним алгоритмом. Для початку варто опрацювати нормативно-правову документацію:

  • вивчити посадові обов’язки соціального педагога
  • ознайомитися з соціальним паспортом закладу
  • ознайомитися з актами чинного законодавства України про соціальний захист  дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування
  • оформити і вивчити особові справи учнів даної категорії, звірити документацію в ССД
  • скласти акти про вивчення матеріально-побутових умов проживання дитини  (майнової власності, якщо така є)
  • перевірити наявність у закладі наказів про захист прав дітей (безкоштовне харчування, єдиний квиток, матеріальну допомогу тощо), клопотань до державних установ (щодо продовження навчання, допомоги, оздоровлення)
  • обмінятись з колегами документацією при зміні учнями навчального закладу.

Наступним етапом діяльності є планування практичної роботи щодо соціально-педагогічного супроводу соціалізації дітей даної категорії, а саме – роботу з опікунами та членами сім'ї, в якій виховуються діти, та роботу безпосередньо з дітьми. При цьому варто врахувати послідовність наступних кроків.

  Взаємодію з опікунами та їх сім’єю розпочати зі знайомства, вивчення запиту опікуна. Вивчення взаємостосунків дитини та опікуна (членів сім’ї), матеріально-побутових умов проживання дасть можливість сформувати ширше уявлення про особливості виховання підопічних.

  Для роботи з дітьми фахівцям важливо познайомитись з дитиною, встановити довірливі сосунки. Вивчення особливостей соціалізації дитини в соціумі варто розпочати дослідженням соціального статусу дитини в колективі методом соціометрії та спостережень за взаємодією дітей в колективі. За результатами дослідження необхідно  спланувати соціально-перетворювальну  роботу, направлену на покращення соціального статусу дитини в колективі, налагодження взаємодії з однолітками. Для вивчення психоемоційного стану дитини, взаємостосунків з  її оточенням соціальному педагогу необхідно звернутися до практичного психолога закладу. За результатами фахівці планують  спільну роботу  щодо полегшення соціалізації дитини в соціумі.

Учням також надаються консультативні послуги з питань прав, пільг і розвитку дітей даної категорії, сприяння у виборі професії і продовженні навчання, охопленні дітей гуртковою роботою за вибором, організації оздоровлення дітей.

Для якісного надання послуг щодо захисту прав дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування в закладі освіти добре було б налагодити взаємодію між педагогами, адміністрацією закладу та фахівцями психологічної служби. Чіткий розподіл роботи та відповідальності щодо захисту прав дітей між заступником директора по виховній роботі, класним керівником та соціальним педагогом дасть можливість системно працювати у всіх напрямках супроводу соціалізації дітей та уникнути непорозуміння і дублювання в діяльності. Розгляд питань захисту прав дітей на педрадах, методичних об’єднаннях класних керівників дасть змогу здійснювати просвітницьку роботу з питань соціального захисту дітей серед педпрацівників.

Вхід на сайт
Block title
Пошук
Block title
Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна. В.Сосюра
Календар
«  Вересень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Корисне
Вчитель-вчителю
Сервер поздоровлень, побажань та привітань
Block title
http://svarozhich.at.ua/

 

talschool-music