.     .Понеділок, 16.09.2024, 16:48Ви увійшли як  Гість | Група "Гості" .....                                                                                          .  
Портфоліо класного керівника Назарова О.В
Головна | | Реєстрація | Вхід | RSS
Меню сайту
Block title
Block content
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Block title
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Block title
Головна » 2016 » Грудень » 31 » Виховний захід: «Ми - творці власного життя»
17:08
Виховний захід: «Ми - творці власного життя»

 

Виховний захід:

«Ми - творці власного життя»

 

 

 

 

Мета:

*    Спонукати учнів до роздумів над життєвими проблемами, продовжувати формувати в учнів поняття цінностей, виробляти активну життєву позицію, про серйозність наших вчинків;

*    Виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;

*    Розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес, любов до життя, людяність, гуманність, духовність;

*    Формувати в учнів позитивний світогляд, формувати уміння бачити в життєвих негараздах лише тимчасові труднощі і бажання долати їх.

Сучасні суспільні перетворення вимагають максимального стимулювання життєвої активності та самостійності учнів.

З огляду на це актуальним завданням загальноосвітньої школи є формування в учнів активної життєвої позиції, усвідомлення життєвої потреби активності, ініціативи, готовності до бачити в різних життєвих ситуаціях свою плюси, безперешкодно долати труднощі. Тому на уроках і в позаурочний час в школі потрібно не тільки формувати в учнів глибокі знання, уміння і навички, а й формувати активну позиції щодо реалізації активної життєвої позиції.

Виховний захід проводився з учнями 5-А класу в рамках районного районного семінару заступників директорів з виховної роботи на тему «Розвиток громадянської активності через реалізацію інноваційних форм і методів виховання».

Форма проведення: класна година із застосуванням інноваційний форм та методів.

Обладнання:

  1.  виставка літератури:
  • Конституція України;
  • Конвенція ООН про права дитини;
  • Закон України «Про охорону дитинства»;
  • Національна програма «Дитина України»;
  • Закон України «Про освіту»;
  • Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти.
  1. плакат на тему:

«Пам'ятай! Життя - це подарунок, великий подарунок. І хто його не цінує, той цього подарунка не заслуговує». (Леонардо да Вінчі)

  1. пам’ятка «Десять правил щасливих людей»
  2. картки із висловами про сенс життя;
  3. пелюстки квітки;
  4. музичний супровід.
  5. ватман у вигляді книги;
  6. олівці, маркери, фломастери.

Час проведення: 45 хвилин.

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Привітання.

На початку виховної години проводиться хвилина чемності:

ПРАВИЛА ЧЕМНОСТІ

Дозволяється

  • Говорити те, що думаєш
  • Звертатися на ім'я
  • Усміхатися одне до одного
  • Допомагати одне одному
  • Дружити
  • Творити

Не дозволяється

  • Перебивати
  • Голосно розмовляти
  • Ображати одне одного
  • Бути нещирим
  • Не підтримувати одне одного
  • Не радіти за друзів
 

Розпочнемо наш захід наступними рядками:

Життя – це краса, дивуйся йому.

Життя – це пошук, шукай його.

Життя – це мить насолоджуйся ним.

Життя – це любов, люби його.

Життя – це трагедія, переживи його.

Життя – це гра , грай у нього.

Життя – це боротьба, борись за нього.

Життя лише одне, цінуй його.

Учитель. Ми не випадково почали наш захід з цих рядків. Адже тема нашого заходу «Ми – творці власного життя».

Ще з давніх часів часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина - міра всіх речей», а цінність людського життя - це найвища суспільна цінність. Людина - частина суспільства, вона має свої права та обов'язки. Основне правило людини - це право на життя. Захист цього права - найважливіший пріоритет цивілізації».

Найцінніше, що є у людини, — це її життя. Во­но дається їй тільки раз і кожній — своє. Довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожи­ти двічі.

  • А які ви знаєте державні документи соціально-правої охорони життя людини, прав дитини? (Демонстрація літератури)

Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями:

  • Для чого людина приходить у цей світ?
  • Який смисл у цьому всьому?
  • В чому сенс життя?

«МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

Ставиться проблема:

Що для мене найцінніше у житті?

На дошці записані варіанти, учень обирає один із варіантів (родина, здоров’я, щастя, гроші, друзі, мир, батьківщина і т.д.) та аргументує свій вибір, приклеює під ним квітку. 

З трьох варіанті, які набрали найбільшу кількість, будується трикутник життя.

Вчитель. Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:

  • суспільне, індивідуальне життя;
  • матеріальне, духовне;
  • щасливе, багате, праведне і т.д.

Життя людини неповторне і незвичайне, радісне і сумне, повне переживань. Людей - мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед.

Життя кожного - це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого? «Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя - це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові», -сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або слабкості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.

«ВІЛЬНИЙ МІКРОФОН»

Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку. Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.

  • Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого - небудь.

  • Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»? Висновок. Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважати їх право на життя.
  • Що важче: будувати життя чи пристосуватися до нього?

Висновок. Простіше пристосовуватися, але чи цікавіше, і чи краще це для тебе.

  • Життя за чужим сценарієм можна вважати повноцінним життям?

Висновок. Можна. Але чи потрібне таке життя? Якщо, звісно, немає свого сценарію, краще жити за чиїмось. Утім колись, наприкінці шляху, Вас запитають: «Що Ти робив усе життя? Жив за чужим сценарієм? Навіщо? Я дав Тобі сценарій, щоб Ти його реалізував. Чому ж Ти взяв чужий?». Жити за власним сценарієм – це усміхатися, чекати майбутнього з шаленою нетерплячістю і, прокидаючись уранці, казати: «Життя прекрасне».

  • Чи можна бути щасливим і успішним, не знаючи життєвої мети?

Висновок. Єдине запитання – чому ці люди успішні, світяться? Їх виховали сильними і цілеспрямованими. Але не навчили втілювати свої мрії та цілі, а лише прилаштовуватись під суспільство, під чиїсь завдання. Батьки нібито добре знають, що дитині краще робити, нав’язують свої ідеї. Але чи по-справжньому щаслива?

  • Життя за чужим сценарієм можна вважати повноцінним життям?

Можна. Але чи потрібне таке життя? Якщо, звісно, немає свого сценарію, краще жити за чиїмось. Утім колись, наприкінці шляху, Вас запитають: «Що Ти робив усе життя? Жив за чужим сценарієм? Навіщо? Я дав Тобі сценарій, щоб Ти його реалізував. Чому ж Ти взяв чужий?». Жити за власним сценарієм – це усміхатися, чекати майбутнього з шаленою нетерплячістю і, прокидаючись уранці, казати: «Життя прекрасне».

Питання про сенс життя хвилює кожного, адже воно випливає із природи самої людини. Кожен має усвідомити цінність життя, цінність кожної його миті, знайти своє місце і призначення, адже, на жаль, чимало людей даремно розтрачують життя, живуть так, ніби у них попереду — безмежна вічність: для них нічого не варто згайнувати годину чи день.

Римський імператор Марк Аврелій, котрий жив у II ст. до н.е., прославився не тільки тим, що був Імператором і правив «вічним Римом», скільки своїми роздумами про життя, серед яких є й такий: «Живи так, немовби ти зараз повинен розпрощатися з життям, немовби час, залишений тобі, є несподіваним подарунком».

Життя кожної людини безцінне вже само по собі. Було б, звичайно, нерозумно спеціально ризикувати життям лише для того, щоб на повну силу відчути всю його чарівність, його справжній смак і сенс. Проте замислитися про цінність життя, коли воно майже все ще попереду, все-таки треба, щоб оцінити по-справжньому те, що ми маємо й більш дбайливо ставитися до цього безцінного скарбу.

 «КВІТКА ЩАСТЯ»

(робота в групах)

Кожній групі дається по одній пелюстці (усього їх шість: п’ять у дітей, одна у вчителя).

Ставиться питання:

Що потрібно для щасливого життя?

Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається квітка. Усі разом обговорюють, що вийшло та створюють квітку щасливого життя.

Висновок. Жити щасливо - мати повагу людей, здоров'я, любов, друзів, роботу і т.д.

Але необхідно розуміти:

  • Для чого живу?
  • Чого хочу?
  • Що я для цього роблю?
  • Як іншим поруч зі мною?
  • З чого почати?
  • Що буде потім?
  • Думати про інших.

«ЗАХИСТ ІДЕЇ»

Робота проводиться в парах. Роздаються картинки із висловленнями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють. Завдання учням:

  1. Найвища із книг – книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням.
  2. Людське життя – це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.
  3. Ми прийшли в цей світ, щоб допомагати один одному в нашій подорожі по життю.
  4. Ніколи ні про що не жалкуй: інколи неприємності трапляються на благо, а мрії не втілюються до кращого.
  5. Праця – на користь інших людей, країни.

Людина повинна розуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь - яку ціну». Пошук сенсу життя, свого місця в ньому - дуже складна робота.

Давайте спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у родині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення до своїх прав і обов'язків. (У процесі обговорення учні виробляють власні правила і записують на аркуші ватману – книзі правил ).

ПРАВИЛА

  1. Бути чесною та сміливою людиною.
  2. Любити свою країну – Україну.
  3. Поважати традиції українського народу.
  4. Шанувати батьків дорослих.
  5. Захищати слабких, молодших.
  6. Любити свою родину, близьких.
  7. Дбати про власне здоров’я, займатися спортом.
  8. Цінувати дружбу.
  9. Дотримуватися даного слова.
  10. Зберігати рідну природу.

Вчитель. Ця книга правил залишиться з нами в класі, а на з гадку про наш захід я хочу подарувати Вам пам’ятку «Десять правил щасливих людей».

 

Підведення підсумків

  • Що з почутого сьогодні вам запам'яталося?
  • Що ви взяли для себе із сьогоднішнього заходу?
  • Що сподобалося?

Висновок: На сьогоднішньому уроці ми торкнулися дуже важливої теми – життя. І я впевнена, що ви дуже уважно слухали сьогоднішні висловлення про життя і все ж розповіли, що саме для вас означає термін життя. То ж давайте разом користуватися нашими правилами життя.

Вчитель пропонує намалювати, підняти і показати дітям на чистих аркушиках оцінку уроку - один із трьох виразів обличчя:

  • усміхнене;
  • байдуже;
  • скривджене;

Подяка усім за участь у роботі.

 

Висновки:

Навколишній світ багатоликий і різноманітний. Ми живемо в період складних соціальних змін, коли становлення підростаючого людини протікає в ситуації ціннісно-нормативної невизначеності. І не дивлячись на всі життєві труднощі, кожен з нас прагне знайти у світі своє місце, відкрити себе, реалізувати свої можливості. Як підготуватися до дорослого, самостійного життя не руйнуючи себе і світ в якому ти живеш? Адже кожна людина - це мікрокосмос, унікальний у своєму прояві, але вільною особистістю, яка має психологічною культурою, готової нести відповідальність за свою поведінку і вчинки, може вважатися той, хто виявляється здатним будувати свої відносини з іншими людьми на основі загальнолюдських цінностей. У кожної людини можуть бути свої цінності, які впливають на його поведінку.

Тому перед будь-яким педагогом, класним керівником, вихователем постає ряд проблем, що стосуються процесу виховання, цьому лежать у до постійної зміни цінностей суспільства.

Захід залишив хороші враження як у дітей, так у всіх присутніх. Головне, що діти зробили висновки зі всього почутого і побаченого, що людина приходить в цей світ чистою і розпочинає писати свою книгу з першого аркуша. Життя з шаленим ритмом розмалює сторінки як кольоровими, так і сірими відтінками. Та на це не потрібно зважати, адже ми маємо пройти свій шлях з високо піднятою головою і щирою, переповненою почуттями душею.

Посилання на використані джерела інформації:

  1. Журнал «Класному керівнику. Усе для роботи».
  2. Виховання школярів у позаурочний час / Под ред. Л. К. Балясна. - М., 1980.
  3. Дереклеева Н.І. Довідник завуча: Виховна робота. 5-11 класи. - М., 2006.
  4. Інтернет-ресурси.

 

 

Переглядів: 1030 | Додав: Алекс | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Block title
Пошук
Block title
Дзвін шабель, пісні, походи, воля соколина, тихі зорі, ясні води — моя Україна. В.Сосюра
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Корисне
Вчитель-вчителю
Сервер поздоровлень, побажань та привітань
Block title
http://svarozhich.at.ua/

 

talschool-music