Функції класного керівника
Інформаційно-аналітична — передбачає збір і систематизацію даних про учнів та їхні сім'ї; аналіз стану навчально-виховного процесу в класі, збір відомостей про стан здоров'я учнів.
Мотиваційно-цільова — полягає у визначенні цілей та завдань виховної системи школи та класу.
Планово-прогностична — передбачає планування роботи класу, а також своєї діяльності та освіти, прогнозування особистісного росту учнів та розвитку і становлення класного колективу.
Організаційно-виконавча — це забезпечення успішного виконання плану; надання допомоги в роботі класного самоврядування; робота з батьками, забезпечення участі класу в загальношкільному житті.
Контрольно-оцінювальна — полягає у здійсненні контролю за навчальним процесом, роботою самоврядування.
Регуляційно-кореляційна — передбачає здійснення корекції поведінки учнів, регулювання взаємовідносин у класному колективі; забезпечення умов для всебічного розвитку особистості учнів і становлення класного колективу.
Усі функції класного керівника можна об'єднати у чотири блоки за основними видами діяльності.
1. Класний керівник вивчає:
— індивідуальні особливості учнів;
— стан здоров'я;
— особливості сімейного виховання;
— завантаженість під час навчальних занять;
— результати навчальної діяльності;
— поведінку під час занять та в позаурочний час;
— зайнятість у позаурочний час (відвідування гуртків, секцій тощо);
— схильність до певних навчальних предметів;
— психологічний мікроклімат класу;
— місце класного колективу в загальношкільній діяльності.
2. Класний керівник організовує:
— виконання запланованих заходів;
— роботу активу класу;
— проведення індивідуальної роботи з учнями;
— проведення батьківських зборів та індивідуальних зустрічей із батьками, участь класу в загальношкільному житті;
— власну методичну роботу та самоосвіту;
— взаємозв'язок із батьками та позашкільними установами;
— чергування учнів у школі, класі, їдальні тощо;
— прибирання закріплених територій.
3. Класний керівник контролює:
— успішність учнів у навчанні;
— відвідування уроків;
— додержання норм поведінки;
— виконання шкільних правил;
— ведення щоденника;
— виконання домашніх завдань, складання заліків, іспитів;
— відвідування додаткових занять;
— зберігання підручників та шкільного майна;
— додержання учасниками виховного процесу прав дитини.
4. Класний керівник допомагає:
— ліквідувати прогалини у знаннях учнів;
— вирішувати питання життєдіяльності класного колективу, батьківського комітету;
— розв'язувати конфлікти між учасниками виховного процесу;
— організовувати позаурочний час дітей;
— співпрацювати вчителям-предметникам із класом та окремими учнями;
— розв'язувати проблеми сім'ї та дитини.
|