Напрямки виховної роботи
Виховна робота в навчальних закладах здійснюється за такими напрямками: громадське, моральне, національно-патріотичне, родинно-сімейне, трудове, естетичне, екологічне виховання.
Мета громадського виховання - виховати свідомого громадянина незалежної суверенної України з власним світоглядом, спрямованим на розвиток демократичного суспільства; виховувати повагу до Конституції, національної символіки. Цей напрямок виховної роботи передбачає використання таких форм, як диспути, конференції, брейн-ринги, „круглі столи” тощо.
Моральне виховання спрямоване на розвиток в учнів соціальної та громадської відповідальності, формування високоморальної особистості зі свідомою поведінкою. Моральне виховання передбачає проведення класних годин, годин спілкування, тренінгів, диспутів, уроків моралі, рольових ігор тощо.
Національно-патріотичне виховання полягає в прищепленні молодому поколінню любові до рідної землі, Батьківщини; поширенні знань історії своєї країни, народу, його традицій, мови, народної символіки; у вихованні національної свідомості та самосвідомості. Система роботи з національно-патріотичного виховання включає в себе традиційні народні свята, виховні та класні години, тематичні вечори, бесіди, вікторини, конкурси читачів, екскурсії рідним містом, регіоном, відвідування історичного музею, виставок народної творчості, організація або участь у ярмарках типу „Народна іграшка”, створення куточку „Історія мого міста”.
Родинно-сімейне виховання передбачає виховання в учнів культури поведінки в сім'ї, шанобливого ставлення до своєї родини, свого роду; формування доброзичливих гуманних взаємовідносин між усіма членами родини. Робота з родинно-сімейного виховання в школі передбачає проведення традиційних родинних свят, конкурсів типу „Тато, мама, я - дружна сім'я”, конкурсів листівок, малюнків, сімейних фотоальбомів, міні-творів („Моя мама найкраща у світі”, „Батько”, „Мої сімейні обов'язки”), тренінгів, виховних годин, спільних екскурсій, культпоходів тощо.
Метою трудового напрямку є виховання працелюбної особистості готової до праці в сучасних умовах, надання знань з основ сучасного виробництва. Система роботи з трудового виховання включає традиційні чергування в класі, роботу на шкільному подвір'ї, екскурсії на виробництва, ознайомчі бесіди, конкурси, виставки-ярмарки різноманітних виробів.
Естетичне виховання спрямоване на формування в учнів естетичної культури, смаку, почуття прекрасного, на духовне збагачення особистості, розвиток творчих здібностей, виховання вміння емоційного сприйняття навколишнього світу. Естетичне виховання допомагає засвоєнню учнями знань з основ мистецтва, музики, народних ремесел. У системі роботи цього напрямку використовуються елементи дитячої творчості: відвідування художніх музеїв, виставок, театрів, організація різноманітних конкурсів, виставок малюнків, квітів тощо.
Екологічне виховання має виховувати у молодого покоління дбайливе ставлення до природи, почуття відповідальності за навколишнє середовище, вміння визначити роль людини у природі. Такий напрямок роботи передбачає проведення різноманітних екскурсій на природу, вікторин з екологічних знань, бесід, круглих столів, читацьких конференцій, екологічних експедицій, трудових десантів, збору рослин, оформлення „зелених куточків”, клумб тощо.
Напрямок формування здорового способу життя має забезпечити повноцінний фізичний розвиток молоді. Він передбачає виховання в учнів відповідального ставлення до збереження та зміцнення свого здоров'я і виховання потреби в постійних заняттях фізкультурою, дотриманні режиму, санітарно-гігієнічних норм, пропагуванні здорового способу життя. Система роботи в цьому напрямку включає проведення спортивних свят, Днів здоров'я, Днів фізкультури, виховних годин, бесід (наприклад про шкідливі звички), тренінгів, зустрічей з лікарями, спортсменами тощо; відвідування учнями різноманітних спортивних секцій, проведення спортивно-фізкультурних ігор, змагань, походів.
|