Повноваження класного керівника
Класний керівник має право:
♦ регулярно отримувати інформацію про фізичне та психічне здоров'я дітей;
♦ контролювати відвідування навчальних занять учнями його класу;
♦ контролювати навчальні успіхи кожного учня, відмічаючи успіхи та невдачі з метою надання своєчасної допомоги;
♦ координувати працю вчителів-предметників, які чинять виховний вплив на його учнів, через проведення педагогічних консиліумів, „малих” педрад та інших форм корекції;
♦ визначати (розробляти, створювати спільно з психологом, соціальними працівниками, медиками) програми індивідуальної роботи з дітьми та підлітками, дівчатами, юнаками, батьками учнів;
♦ запрошувати батьків (осіб, що їх замінюють) до навчального закладу;
♦ брати участь в роботі шкільних структур самоврядування: педради, адміністративної ради, науково-методичної ради та інших громадських органів школи;
♦ виступати з ініціативою, подавати пропозиції про вдосконалення діяльності школи, виступати з діловою, конструктивною критикою, подавати на розгляд адміністративної ради, науково-методичної ради узгоджені з класним колективом думки та пропозиції;
♦ відмовлятися від невластивих йому доручень, які не входять до його кола доручень;
♦ вільно визначати індивідуальний режим роботи з дітьми;
♦ вести дослідно-експериментальну та методичну роботу з різних проблем виховної діяльності;
♦ створювати власні виховні системи та програми, творчо застосовувати нові методи, форми та способи виховання, керуючись єдиним принципом „не зашкодь”;
♦ вибирати форму підвищення педагогічної майстерності через систему перепідготовки педагогічних кадрів, участь в різних групових і колективних формах методичної роботи через систему освіти та виїзне стажування;
♦ захищати власну честь і гідність в шкільних органах самоврядування та захисту у випадку незгоди з оцінкою стану виховної роботи в класному колективі.
Класний керівник не має права:
♦ принижувати особисту гідність вихованця, ображати його дією або словом, придумуючи прізвиська, навішуючи ярлики тощо;
♦ використовувати оцінку (шкільний бал) для покарання учня;
♦ зловживати довір'ям дитини, порушувати дане вихованцю слово, свідомо вводити її в оману;
♦ використовувати сім'ю (батьків або родичів) для покарання дитини;
♦ обговорювати за очі своїх колег, представляти їх у невигідному світі, підриваючи авторитет учителя та всього педколективу.
Класний керівник повинен знати:
*Закон України „Про освіту”;
*Конвенцію про права дитини 1993 року;
*педагогіку, дитячу, вікову, соціальну психологію;
*шкільну гігієну;
*педагогічну етику;
* теорію та методику виховної роботи;
* основи трудового законодавства.
|