Пріоритетні напрямки виховання
Фізичне виховання
Складова системи виховання, спрямована на зміцнення здоров'я людини її фізичний розвиток, формування здорового способу життя.
Завдання:
• виховання потреби у регулярних заняттях фізичною культурою,
спортом і дотримання режиму дня;
• виховання волі, дисциплінованості, організованості, почуття обов'язку,
віри в свої сили і можливості;
• формування у школярів поняття про те, що турбота людини про своє
здоров'я, фізичний розвиток є основою життя;
• вироблення в учнів навичок, умінь збереження і зміцнення власного
здоров'я;
• використання історичного національного досвіду фізичного виховання,
гартування дітей, формування рис лицарства і мужності, самовдосконалення тіла і духу.
Орієнтовні заходи:
5-7 кл.
• Веселі старти.
• День здоров'я і чистоти.
• Свято народних ігор.
• Змагання „Сильні, спритні, сміливі”, „Ну-мо, хлопці”
• Чемпіонат класу з шахів
• Свято здоров’я
• Суд над шкідливими звичками
• День спорту і здоров’я
• Г/с: „Що треба робити, щоб бути здоровими”
• Зустрічі з представниками різних професій.
8-11 кл.
• Години спілкування: „Здорові звички – здоровий спосіб життя”.
• Зустрічі з представниками різних професій.
• Одно-двох денні походи
• Спартакіади, змагання, чемпіонати
• День здоров’я і чистоти
Традиційні заходи
• Прибирання території школи.
• Прибирання території скверу навколо пам'ятника загиблим воїнам.
• Догляд за квітами.
• Спортивні змагання
• День Здоров’я
• Звіт шахового гуртка
• Легкоатлетичний крос
Превентивне виховання
Своєчасне виявлення та подолання несприятливих інформацій, педагогічних, психологічних, організаційних та інших чинників, що зумовлюють відхилення у психологічному та соціальному розвитку дітей, у їх поведінці, стані здоров'я.
Формування в учнів правової культури; прищеплення їм поваги до прав і
свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів, забезпечення
знання історії свого народу.
Завдання:
• навчання учнів основних положень Загальної декларації про права
людини, Декларації прав дитини та Конвенції про права дитини,
прийнятих Генеральною Асамблеєю ООН;
• формування правових знань, основ державного права, трудового, громадянського, сімейного та ін.;
• виховання потреби виконувати Правила для учнів, охороняти
правопорядок в школі;
• виховання почуття громадської відповідальності за свої вчинки;
• формування негативного ставлення до проявів беззаконня, проступків,
правопорушень;
• своєчасне виявлення учнів з девіантною поведінкою.
Орієнтовні заходи
5-7 кл.
• Години спілкування: „Що треба знати про закон”, „Про Конвенцію прав
дитини”, „Права дитини”, „Знай свої права”, „Твої права і обов’язки”, „Що таке Конституція”, „Знай і поважай Герб, Прапор і Гімн своєї Вітчизни”.
• Уроки права.
• Конкурси і вікторини на правову тематику.
• Правовий консультпункт
• Анкетування з питання дотримання прав і свобод дитини в сім'ї та
учням в навчальному закладі.
8-11 кл.
• Години спілкування: „Згубні звички та здоров’я нації”, „Незнання закону не звільняє від відповідальності”.
• Анкетування з питання дотримання прав і свобод дитини в сім’ї та учням в навчальному закладі
• Конкурс на твір з теми захисту прав дитини
• Диспут „Соціальна зрілість молодої людини”
• Вікторина „Закон і справедливість”
Традиційні заходи
• Операція „Сім’я”, складання соціальних паспортів класу, школи
• Рейди – перевірки: „Урок”, „Вільний час учня”, „Вулиця”
• Тиждень правових знань
• Юридичний брифінг. Зустріч з працівниками правоохоронних органів
• Зустріч з лікарем. Відвертий діалог „Молодь і шкідливі звички. СНІД”
• Валеологічні тренінги „Формування здорового способу життя”
• Засідання правового клубу „Феміда”
• Правовий лекторій
• Проведення передвиборчої кампанії президента ліцею
Трудове виховання
Складова всебічного гармонічного розвитку особистості учня, фізичних, моральних, розумових здібностей і якостей у процесі організації різноманітної трудової діяльності, формування позитивного ставлення до праці, сумлінності, відповідальності, дбайливості у ставленні до матеріальних цінностей суспільства й особистих речей.
Завдання:
• підготовка до самовизначення, вибору адекватного реальному життю,
своїм потенційним можливостям шляху в житті;
• виховання психологічної готовності до праці, працелюбності, творчого
ставлення до обов'язків, діяльності;
• практична підготовка до трудової та професійної діяльності;
• формування культури праці;
• виховання економічної культури.
Орієнтовні заходи
5-7 кл.
• Години спілкування: „Про культуру праці”, „Про виховання здібностей і працелюбності”, „Твоя майбутня професія - яка вона”.
• Ремонт меблів у класі.
• Збирання матеріалів та виготовлення альбому „Професії наших батьків”.
• Екскурсії на підприємство.
• Огляд-конкурс „Моє робоче місце вдома”.
• Інтерв'ю у працівників школи „Ваша праця - джерело життя і головна його прикраса”.
• Дискусія після аналізу інтерв'ю „Чи можемо ми полегшити їх працю?”.
• Трудові операції.
• Концерт колективів художньої самодіяльності для батьківської громадкості
8-11 кл.
• Години спілкування: „Праця – найголовніше у моєму житті”
• Зустрічі з представниками різних професій
• Захист міні – проектів „Що я знаю про свою майбутню професію”
• Диспут „Я і моя майбутня професія”
Традиційні заходи
• Збір макулатури
• Прибирання території школи
• Прибирання території скверу навколо пам'ятника загиблим воїнам
• Догляд за квітами
• Конкурс на кращого знавця професій
Естетичне виховання
Формування естетичних знань, смаків, ідеалів, розвиток здібностей естетично сприймати явища дійсності, твори мистецтва, формування потреби вносити прекрасне в оточуючий людину світ, зберігати прекрасне.
Завдання:
• забезпечення високої художньо-естетичної культури особистості;
• підвищення рівня художньо-естетичної освіченості та вихованості учнів;
• вироблення в учнів уміння власноруч примножувати культурно-мистецькі надбання народу, створювати прекрасне у повсякденному житті;
• виховання поваги до загальнолюдських моральних цінностей.
Орієнтовні заходи
5-7 кл.
• Екскурсії до музеїв міста Харкова та інших міст України.
• Естафета улюблених занять (вільний час вдома).
• Діалоги „Про новий кінофільм, книгу, подію”.
• Подорож у народну творчість „Пісні мого краю”.
• П'ять хвилин з мистецтвом (розповіді про українське мистецтво, художників, артистів, письменників).
• Збирання матеріалів та виготовлення альбому „Цікаві люди нашого міста”.
• День української народної творчості.
• Свято книги.
• Конкурс „Мій вернісаж”.
• Конкурс-виставка „Світ моїх захоплень”.
• Години спілкування: „Література і мистецтво в житті людини”, „Красиве у житті”, „Біблія - пам'ятка духовності людства”, „Вічні цінності”.
8-11 кл.
• Діалоги про культуру „Панорама століть”.
• Екскурсія до музеїв міста Шепетівки та інших міст України.
• Читацька конференція по книзі.
• Уроки прекрасного.
• Години спілкування: „Художній смак і мода”, „Про зовнішність, мову і духовну культуру”, „Духовна краса людини”.
• Турнір-вікторина „Міжнародна мозаїка” екскурс по культурним пам'яткам.
• Ділові ігри „Естрадний калейдоскоп”.
• Конкурси ікебани.
• Зустріч з флористом.
• Фен-шуй.
• Бесіди про дозвілля народів світу.
• Літературно-географічний пошук „Де живуть герої книги?”.
• „Круглі столи” з актуальних проблем сучасності (за участю цікавих співбесідників).
Традиційні заходи
• Конкурс образотворчого та декоративного мистецтва.
• Рекламна кампанія гуртків дитячо-юнацького об'єднання за інтересами „Юнісфера”.
• Концерт колективів художньої самодіяльності
• Творчий звіт гуртків образотворчого та декоративного мистецтва.
• Шкільний конкурс колективів художньої самодіяльності.
• Вернісаж новорічних композицій.
• Новорічні та Різдвяні свята.
• Дні науки на профілі прикладної лінгвістики.
• Конкурс „Українська писанка”.
• Виставка „Творчий портрет класу”.
• Культурологічний лекторій.
Екологічне виховання
Формування у дітей та молоді екологічної культури, усвідомлення себе частиною природи, почуття відповідальності за природу як за національне багатство, основу життя на Землі.
Завдання:
• залучення учнів до активної екологічної діяльності;
• виховання в них негативного ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
Орієнтовні заходи
5-7 кл.
• Гра „Цікаве довкілля”.
• Конкурс „Природа засобами образотворчого мистецтва”.
• Екскурсії в природу.
• Ековікторина „Література і довкілля”.
• Літературні читання: „Довкілля і поезія”, „Поезія довкілля”.
• Конференції „Екологічні проблеми України”.
• Лекторій „Пізнай себе в природі”.
• Брейн-ринг „Екологія: поняття і терміни”.
• Екокрос.
• Створення альбому „Річки рідного краю”, „Природа рідного краю”.
• Зустрічі з працівниками природоохоронних організацій.
• Інтелектуальні екологічні ігри.
• Екологічні ринги „Я і природа”.
• Екологічні марафони „Дзвони Чорнобиля”.
8-11 кл.
• Брифінги: „Екоситуація на Україні”, „Стан малих річок Шепетівщини”.
• Диспути: „У світі екології”.
• Робота консультпункту „Екоосвіта”
• Анкета думок „Людина і природа”
• Конференції „Геополітичне становище України”
• Усні журнали „Екологічні проблеми Харківщини”
• Г/с „Я і моє місце в світі”, „Я і Природа”
• Написання наукових рефератів
• Захист наукових робіт
Традиційні заходи
• Дні науки на природничому профілі
• Осінній бал
• Конкурс новорічних композицій „Природа, майстерність і фантазія”
• Місячник екологічних знань
• День Довкілля (прибирання території школи)
• Виставка газет на екологічну тему
• Конкурс „Чарівниця Осінь”
• Екологічний фестиваль
|