Призначення та завдання класного керівника
Класний керівник сьогодні - це педагог-професіонал, який є для підростаючого покоління:
♦ духовним посередником між суспільством та дитиною в засвоєнні основ людської культури;
♦ зацікавленим організатором стосунків співробітництва в різноманітних видах спільної діяльності класного колективу;
♦ небайдужим спостерігачем за індивідуальним розвитком школяра з метою створення сприятливих умов для формування його особистості, внесення необхідних педагогічних коректив у систему його виховання, здійснення (спільно з психологом) корекції процесу його соціалізації;
♦ помічником, консультантом в організації повсякденного життя та діяльності, в усвідомленні соціально-економічного, політичного життя суспільства, в професійній орієнтації;
♦ творцем сприятливого мікросередовища, що розвивається, та сприятливого морально-психологічного клімату в класі, що організує для цього необхідні виховні впливи із врахуванням Індивідуальності свого класу;
♦ координатором зусиль педагогів, сім'ї, соціуму - словом, всіх виховних сил суспільства, що впливають на становлення та розвиток особистості вихованців.
Діяльність класного керівника є важливішою ланкою у виховній системі школи, основним механізмом організації індивідуального підходу до вихованців, одним із вирішальних елементів виховного процесу, що організується в школі.
Основне призначення класного керівництва зумовлене сучасним завданням, яке ставить перед собою суспільство, - максимальний розвиток кожної дитиня, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного, розумового та фізичного вдосконалення.
Виходячи з цієї мети основними завданнями класного керівника необхідно вважати такі:
1. Здійснення безпосереднього спостереження за індивідуальним розвитком дитини, підлітка, юнака, дівчини, створення оптимальних умов для формування кожної особистості, що сприяють вільному та повному розкриттю всіх здібностей учня та їхньому розвитку разом із сім'єю.
2. Вивчення нахилів, інтересів, сфер талантів дитини з метою підбирання для неї певного виду діяльності, де на неї чекає успіх.
3. Організація всіх видів індивідуальної, групової, колективної діяльності, яка залучає учнів у суспільно-ціннісні стосунки. Активна пропаганда здорового способу життя.
4. Сприяння вихованцю в дотриманні прав та свобод учня.
5. Створення класного колективу як виховного середовища, що забезпечує соціалізацію кожної дитини.
6. Організація взаємодії та співробітництва всіх виховних сил.
|