ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Посадові обов'язки — це концептуальний документ, у якому зафіксовані цілі, завдання, пріоритети та цінності, позиції стосовно педагогів та учнів, критерії оцінки результатів праці, стимули та мотиви. Це зафіксований рівень шкільної педагогічної культури.
Посадові обов'язки, детально обмірковані та прийняті педколективом з ясним уявленням про рівень вимог до результатів праці, - це керівництво до діяльності, яке має педагогічну та методичну цінність. В той же час це умова рівності, справедливості, а отже, нормального психологічного клімату в колективі. Це умова довіри між педагогами, а також між педколективом і керівництвом школи.
Посадові обов'язки - це реальна перспектива саморозвитку педагога, сходження його до професіоналізму, в той же час інструмент самозахисту вчителя та критерій оцінки праці вчителя в момент атестації.
Посадові обов'язки - це такий собі еталон-стандарт, з яким можна та треба порівнювати результати праці педагога, саме таке порівняння буде конкретним, справедливим, стимулюючим, оскільки переносить центр ваги на оцінку кінцевої праці педагога.
В цілому продумані, детальні, технологічні, прийняті педколективом посадові обов'язки - це фундамент культури управління школою та конкретне керівництво до дії тим, кому вони призначені.
В основу даних посадових обов'язків покладено такі ідеї:
• Дитина - це суб'єкт свого розвитку. Вона виховує, будує себе САМА.
• Навіть „найважча” дитина хоче бути гарною, тільки їй потрібна допомога: визнання, повага, любов оточуючих.
• Виховують не класні години, моралізування, вказівка дитині на її похибки та помилки, виховує спільна та індивідуальна ДІЯЛЬНІСТЬ, багатство колективних та індивідуальних переживань, стосунків, почуттів.
• „Педагог є організатором дитячого життя” (А. С. Виготський). Це помічник, захисник своїх вихованців у колізіях шкільного життя.
Виховує тільки той педагог, якого діти поважають, люблять, спосіб життя якого таємно або явно наслідують.
|